Bilindiği üzere, geçici iş göremezlik ödeneklerinin sigorta il/sigorta müdürlüklerimize gelemden doğrudan PTT şubelerinden ödenmesine yönelik Genelgemiz, 16.01.2008 tarih ve 2008/7 sayı ile Kurumumuzca yayınlanmıştır.

     Anılan Genelge gereğince Çalışmadı Belgesi'nin işverenlerce e-bildirge sistemi üzerinden Kuruma bildirileceğine ilişkin uygulamaya 04.02.2008 tarihinden itibaren başlanacaktır.

     Çalışmadı Belgesi, sigortalının istirahatlı bulunduğu sürede iş yerinde çalışmadığını gösteren ve işverence onaylanması gereken, geçici iş göremezlik ödeneğine esas bir belgedir. Çalışmadı Belgesini, sigortalının sağlık tesislerinden aldıkları iş göremezlik belgesi veya sağlık kurulu raporlarının nüshalarını işverenlere ibraz etmeleri üzerine, işverenlerce istirahatın başlangıç ve bitim tarihi göz önünde bulundurarak geçen günler için düzenlenecektir.

     İşlem sayısının azaltılması, sigortalının daha hızlı ödeneklerini alabilmeleri için işverenlerimizce çalışmadı belgesi düzenlenirken aşağıdaki hususlara dikkat etmeleri gerekmektedir.

     Çalışmadı Belgesine tercihli olarak sigortalının T.C. kimlik numarası veya sigortalı sicil numarasından birisiyle girebilir.

     Sigortalının çalışmadığına ilişkin süre alanına, istirahatın iş göremezlik belgesi ile alınması halinde çalışmadığı sürenin tamamı bir defada, istirahatın sağlık kurulu raporuyla alınması durumunda asgari 10 günlük süreleri ( son 10 günden az kısmi kalan süre hariç )  içeren tarihler kaydedilmelidir.

İşverenlerimize önemle duyurulur.