OHAL SÜRESİNCE İŞÇİ İŞVEREN İLİŞKİSİ AÇISINDAN İŞTEN ÇIKIŞ
İŞLEMLERİNDE NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

 

Değerli Meslektaşlarım;

15 Temmuz 2016 tarihinde ülkemizde gerçekleşen darbe teşebbüsü ile ilgili olarak

Cumhurbaşkanı başkanlığında toplanan MGK’sında anayasamızın 120 maddesi olan ” Anayasa ile kurulan hür demokrasi düzenini veya temel hak ve hürriyetleri ortadan kaldırmaya yönelik yaygın şiddet hareketlerine ait ciddî belirtilerin ortaya çıkması veya şiddet olayları sebebiyle kamu düzeninin ciddî şekilde bozulması hallerinde, Cumhurbaşkanı başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu, Millî Güvenlik Kurulunun da görüşünü aldıktan sonra yurdun bir veya birden fazla bölgesinde veya bütününde, süresi altı ayı geçmemek üzere olağanüstü hal ilân edebilir.” şerhine dayandırılarak Türkiye’de 20 Temmuz 2016 günü 3 ay süreli Olağan Üstü Hal İlan edilmiştir.

OHAL uygulaması İşçi ve İşveren İlişkisi Açısından değerlendirildiğinde;

Konunun 2935 sayılı OHAL Yasasının 11. Maddesinde düzenlendiği görülmektedir.

Madde 11. Bu Kanunun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi gereğince olağanüstü hal ilanında; genel güvenlik, asayiş ve kamu düzenini korumak, şiddet olaylarının yaygınlaşmasını önlemek amacıyla 9 uncu maddede öngörülen tedbirlere ek olarak aşağıdaki tedbirler de alınabilir:

n) (Ek: 14/11/1984 – 3076/1 md.) İşçinin isteği, ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller, sağlık sebepleri, normal emeklilik ve belirli süresinin bitişi nedeniyle hizmet aktinin sona ermesi veya feshi dışında kalan hallerde işçi çıkartmalarını işverenin de durumunu dikkate alarak üç aylık bir süreyi aşmamak kaydıyla izne bağlamak veya ertelemek,

Açıklamalar doğrultusunda işten çıkan ya da çıkartılan kişilerden konuyla ilgili imzalı, belgeleri ve ödeme makbuzları alınmalıdır.

 

Bilgilerinize Sunar,

İşlerinizde Kolaylıklar Dilerim.

Emrullah Tayfun ÇAVDAR

Başkan